Istoria companiei Pirelli în Formula 1 (Partea I)

Istoria companiei Pirelli în Formula 1 (Partea I)

Astăzi «Pirelli» este unul dintre cele mai cunoscute branduri de anvelope din întreaga lume. La ora actuală, compania este caracterizată ca fiind o marcă «Premium», făcând parte din acea categorie de producători care au adus și aduc în prezent cele mai uluitoare inovații în industrie. Totuși, mai puțin cunoscut este faptul că «Pirelli» participă activ în motosport, având un parteneriat special cu «Formula 1». Ba mai mult, în prezent «Pirelli» este singurul furnizor de anvelope pentru competițiile F1. Deci, cum totul a început?

1913 – Începuturile
Compania Pirelli a fost fondată în 1872 însă adevăratul «avânt» în motosport îl obține în 1913. Anume în acest an, în Grand Prix-ul Franței pilotul câștigător și cel de pe locul doi au mașini dotate cu anvelope «Pirelli». Acesta este momentul în care producătorul italian trece în atenția publicului și se bucură de recunoașterea unanimă pentru produsele sale de înaltă calitate.

1921 – Primele realizări
Realizările frumoase nu se lasă așteptate. «Pirelli» știa să intuiască necesitățile producătorilor auto și cerințele piloților. Astfel, în următoarele cazuri, piloții utilizau «Pirelli» pe bolidurile acelor vremuri:
1921 — Jules Gu a câștigat Marele Premiu al Italiei la Brescia cu «Ballot 3L»;
1922 — Felice Nazzaro a câștigat Marele Premiu al Franței la Strasbourg cu «Fiat 804»;
1922 — Pietro Bordino la invins pe Felice Nazzaro la deschiderea Grand Prix-ului din Monza. Ambii șoferi conduceau mașini echipate cu anvelope Pirelli.

1952-1956 Epoca de aur
În această perioadă compania «Pirelli» colaborează cu mai mulți producători auto. Inițial cu «Maseratti» când Juan Manuel Fangio câștigă titlul de campion în 1954 și 1957 cu Maserati 250F. Ulterior «Pirelli» este în strânsă legătură cu «Ferrari», legendara echipă care astăzi are cele mai multe victorii în F1. În 1952 și 1953, noul și incredibilul trio «Ascari-Ferrari-Pirelli» a câștigat tot ce se putea câștiga. Totuși în 1956 «Pirelli» decide să se retragă din lumea curselor pentru a investi mai mult în propriile tehnologii, în special în modelul «Cinturato».