10 Mituri false despre anvelope (Partea I)

10 Mituri false despre anvelope (Partea I)

#1 «Anvelopele de iarnă se schimbă de la 1 Decembrie» (în Moldova)

Nimic mai fals. Potrivit legislației Republicii Moldova, nu există nici o dată fixă de la care anvelopele de vară trebuie schimbate cu cele de iarnă. Teoretic, schimbarea anvelopelor se realizează când prima zăpadă apare. Totuși șoferi au două zile răgaz pentru a reuși până la vulcanizare. În caz contrar, se aplică sancțiuni. Cum n-ar fi, niciodată nu poți ști cât de tare va ninge de aceea recomandăm să schimbați anvelopele de iarnă chiar pe la mijlocul lunii noiembrie.

#2 Anvelopele de iarnă «au sens» doar când apare zăpada

Chiar dacă zăpada este destul de importantă și nimeni nu-și dorește să «patineze», ea este considerată doar «unul dintre motivele» pentru care pneurile de iarnă în general există. În primul rând, acestea sunt create pentru a garanta caracteristici excelente de exploatare la temperaturi mai joase de +7°C. La asemenea grade, anvelopele de vară se întăresc, pe când cele de iarnă, invers devin mai moi și oferă aderență mai bună. Deci, aruncați o privire pe termometru. Dacă temperaturile încep să se mențină la +7°C e timpul să schimbați pneurile de vară.

#3 Nu e nimic rău dacă nu am anvelope de același fel

De fapt, este. Majoritatea producătorilor creează anvelope care sunt prevăzute să funcționeze într-un set. Mai ales, importanța este și mai mare în cazul anvelopelor cu profil asimetric. Dacă utilizați anvelope cu profile diferite, pe suprafețele de drum foarte netede, automobilul își pierde stabilitatea. Desigur nu va derapa, dar volanul vă va da de știre foarte des «să schimbați un set din anvelope identice».

#4 Am tracțiune integrală – n-am nevoie de pneuri de iarnă

O părere foarte răspândită și în același timp, falsă. Indiferent cât de puternic este SUV-ul sau Crossover-ul dvs. tracțiunea 4X4 nu vă garantează siguranță maximă. Desigur, pe suprafețe drepte vă puteți deplasa în siguranță însă în cazul unor pante mai abrupte, la frânare sau efectuarea unor manevre bruște, tracțiunea integrală nu vă poate «salva» pe dvs. sau pe alți participanți la trafic.

#5 Anvelopele All-Season sunt la fel de bune iarna

O preconcepție foarte comună este că se poate «uita» complet de anvelopele de iarnă fiindcă există cele All-Season. Fiindcă… oricum climatul la noi în țară nu este foarte «aspru». Totuși, e o idee greșită. Anvelopele All-Season nu oferă aceleași performanțe în timpul iernii ca și cele de iarnă dedicate. În general, ele sunt create pentru țările cu un climat călduros, unde iarna este relativ «absentă». Totuși, dacă recurgeți la acest compromis, vă recomandăm doar brandurile «Premium» și utilizarea pneurilor doar în condițiile în care circulați preponderent în oraș.