Istoria companiei Pirelli în Formula 1 (Partea II-a)

Istoria companiei Pirelli în Formula 1 (Partea II-a)

Următorul articol este o parte a publicației «Istoria companiei Pirelli în Formula 1». Dacă ai scăpat prima parte, aruncă o privire neapărat pentru a afla cum a evoluat în F1 celebrul brand italian «Pirelli».

1981 Întoarcerea legendei

Pirelli se întoarce în Formula 1 în jurul anului 1981 propunând pneuri pentru bolidul Toleman-Hart TG 181. În mare parte, întoarcerea în competiție se datora lui Piere Sierra care era acum director pe producție. Pirelli nu doar s-a întors în F1 dar oferă și noi produse inovative în acest sens. Noile anvelope «Pirelli P7» erau de tip radial și aveau o proiecție asimetrică. Acest lucru însemna că ramura internă a pneului este mai rotundă decât cea externă. În acest mod, manevrarea devenea mai sigură pentru șoferi. În același an, datorită succesului fulminant al echipei «Toleman», pneurile «Pirelli» sunt achiziționate și de alte echipe cum ar fi «Arrows-Beta», «Fittipaldi» etc.

1985/1986 Anul echipei Brabham

În 1985 Bernie Eclestone încheie un contract pe trei ani cu «Pirelli» conform căruia producătorul italian se angajează să dezvolte și să presteze anvelope pentru echipa «Brabham-BMW» în sezonul F1 din 1985. Mai mult de atât, spre sfârșitul anului 1986 compania «Pirelli» colaborează strâns cu echipe ca «Benetton», «Ligier», «Minardi» etc. Totuși, pentru a fi competitiv pe piața privată «Pirelli» se retrage iarăși din F1 în 1986.

1989 – 1991 F1 înseamnă mai mult decât promovare

Aceasta este perioada în care «Pirelli» revine și se plasează ca un lider indubitabil în industrie. În acești ani tot mai multe echipe încep colaborarea cu «Pirelli» deoarece este unul dintre puținii producători care oferă avantaje unice. Mai ales, fiecare echipă devenea competitivă utilizând anvelope «Pirelli». Producătorul italian colaborează strâns cu «Benetton» (în care al doilea pilot era legendarul Michael Schumacher), «Brabham», «Scuderia Italia», «Tyrrell», «Minardi», «Dallara», «Zakspeed» și alte echipe mai mici.

Câteva concluzii

La ora actuală «Pirelli» este unicul furnizor de anvelope în F1. Merită să înțelegem că majoritatea producătorilor de pneuri colaborează în cursele auto în scopul de promovare a propriului brand. Totuși, în cazul «Pirelli», situația e puțin diferită. După «Grand-Prix»-ul din Canada în care compania demonstrează succese uimitoare, directorul «Pirelli» pe evenimentele din auto sport afirmă: «Acest succes confirmă faptul că sa luat decizia corectă pentru a participa la cursele de mașini, ceea ce reprezintă un aspect important în dezvoltarea produselor noastre».